De Orange Monday-gedachte is ontstaan op 16 januari 2012. Die dag was het ‘Blue Monday’, door een psycholoog berekend als meest depressieve dag van het jaar. Het was echter een mooie, zonnige winterdag en de hashtag #OrangeMonday, als positieve tegenhanger van Blue Monday, was geboren. Die dag nog kwam OrangeMonday in de top 10 van hastags op Twitter.
Oranje is de meest vrolijke kleur. Orange Monday staat dan ook voor een positieve levenswijze. Door te denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden ontstaat er ruimte voor oplossingen.
Oplossingsgericht en positief denken resulteerde bij Orange Monday in de oprichting van OMC Vitaliteit Centra waarmee wij een positieve wind laten waaien door de huidige wereld van de Gezondheidszorg (GGz en zorg). Het Roer Moet Om!
Het werd ook tijd voor een compleet nieuwe website, geïntegreerd met de site van OMC Vitaliteit Centra en gekoppeld aan de diverse succesvolle Twitter-accounts, Linked-In- en Facebook-pagina’s.
Het contact via de social media vinden wij van groot belang. Social media zijn laagdrempelig en een lage drempel is wat veel mensen met psychische klachten juist nodig hebben.November 2013